fredag, april 06, 2012

påskhelg

förra året jobbade jag hela påskhelgen och missade samtidigt den stundande sommarvärmen som var då. i år har jag bestämt mig för att jobba som att det var vilken helg som helst. alltså jobba fredag och måndag. då får jag i alla fall lite påskpoäng. och efter dagen så är jag så himla glad åt att jag får vara ledig. vilken lång dag, och rörig. då jag hade ledig plats på tvåsal igår så fick jag en utmaning av min kollega, jo jag tackar. helt förvånad att det inte luktar bajs eller UVI i min näsa nu.

här om dagen blev jag kontaktad av en tjej här i mitt område som undrade om jag var intresserad av att byta lägenhet med henne. eftersom att det är jag som sitter på den lilla lägenheten bestämde jag att hon fick komma och titta på min lägenhet (idag) och om hon kände något intresse så skulle jag följa med henne och titta på hennes (oxå idag). sagt och gjort. nu har vi tittat på varandras lägenheter och är fortsatt intresserade. jag ska dock tänka över helgen om jag är beredd på att höja min hyra rätt rejält och när det blir vardag igen ska vi ta tag i lite praktiska saker innan vi bestämmer om vi kommer ansöka om ett byte. egentligen skulle jag inte kunna få ett bättre erbjudande. Nyproduktion, i samma område och här skulle jag ju helst av allt vilja bo kvar och inte alls långt ifrån kommunikation och färdmedel.
men jag har lite huvudbry...och ett alldeles för litet matbord om jag nu skulle flytta in.
hur som helst så känns det rätt spännande. vad som kommer hända och ske och vart det här ev bär av. men exakt just nu är det så himla skönt att bara ligga i soffan efter en lång dag, långfredag.

Inga kommentarer: